טיפול בורידים בולטים באמצעות לייזר או גלי רדיו

טיפול בורידים בולטים באמצעות לייזר

טיפול בורידים בולטים באמצעות לייזר

טיפול בורידים בולטים באמצעות לייזר – ההליך הכירורגי

הטיפול הסטנדרטי בורידים בולטים באמצעות קרני לייזר  או גלי רדיו מתבצע באמצעות החדרת צנתר לוריד. מחדירים את הצנתר לוריד לאחר הרדמה מקומית. הצנתר מכיל סיב המעביר חום. (סיב הלייזר מעביר חום מקרן לייזר, סיב גלי הרדיו מעביר חום מגנרטור חשמלי)  החום גורם  לכיווץ הוריד ולפגיעה בדופנו הפנימית ואיטומו.
הטיפול  אורך כשעה ולא דורש אשפוז או השגחה מיוחדת של המטופל. לאחר סיום הטיפול, המטופל יכול לחזור לפעילות רגילה. היתרון בטיפול זה הוא שהוא מבוצע בהרדמה מקומית ושאינו גורם לצלקות משמעותיות.

מה חשים לאחר הניתוח?

לאחר טיפול באמצעות לייזר או גלי רדיו, המטופל חייב ללכת ולהפעיל את הרגליים. עשוי להופיע כאב בימים הראשונים לאחר הטיפול בשל התגובה הכימית מסביב לוריד שטופל. מומחי כלי דם ממליצים לקחת תרופות משככות כאבים ונוגדי דלקת למשך כשבוע. לאחר הטיפול יש לחבוש את האזור עליו נעשה הטיפול בתחבושת אלסטית המסייעת לכיווץ הורידים ולשימור תוצאות הניתוח. לאחר תקופה של כשבוע ניתן לוותר על התחבושת האלסטית ולחזור לפעילות רגילה.

יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי חזרה לפעילות גופנית סדירה. פעילות גופנית מאומצת מדי דוגמת ריצה או הרמת משקולות, לא מומלצת בשבועות הראשונים לאחר הניתוח.

לסיכום, טיפול בורידים בולטים בטכנולוגיית לייזר הינה שיטה יעילה ומוכחת להעלמת ורידים בולטים מאזור הרגליים, אך עם זאת יש   לזכור שהורידים הבולטים יהיו בתחילה קשים ולוקח לגוף זמן להעלימם. תתכן פיגמנטציה לאורך הורידים שטופלו. זו חולפת, לאיטה, ברוב הגדול של המקרים. בתקופה שלאחר הטיפול מומלץ לעקוב באזור המטופל ובמידה ומתפתחת החמרה או אדמומיות יש לפנות לרופא המטפל.

אין הבדל משמעותי בין לייזר וגלי רדיו. הלייזר פועל על טמפרטורה גבוהה יותר ולכן גורם לתגובה חזקה יותר. בורידים גדולים חייבים להפעיל את גלי הרדיו מספר פעמים באותו מקום להשגת תוצאה טובה ומחירו מעט יותר יקר לעומת סיב הלייזר. לא לכל המטופלים מתאים טיפול בלייזר ולכן יש לאבחן את הבעיה על ידי מומחה למחלות כלי דם ולהתאים למטופל את הטיפול המתאים ביותר עבורו בהתאם למצב הנוכחי.