טיפול בבעיות ורידים

סובלים מורידים בולטים? יש פתרון – טיפול בבעיות ורידים

ורידים בולטים מופיעים בעיקר באזור הרגליים. בשפה המקצועית התופעה נקראת דליות הרגליים. תפקידם של הורידים הוא להחזיר את הדם שזרם מטה, חזרה לכיוונו של הלב. תאי הגוף זקוקים לחמצן בכדי לפעול בצורה אופטימלית. תפקידו של הדם הוא להעביר את החמצן אשר זורם לתאי הגוף, במחזוריות דרך העורקים באמצעות פעילותו של הלב אשר מזרים אותו.

לאחר שהדם עובר לתאים בגוף, הוא מגיע לנימים. הנימים מפזרים את הפסולת המצטברת בין הרקמות. כאשר אנו עומדים, הדם עולה למעלה בעזרת שסתומים. במצבים בהם השסתומים נפגעים כתוצאה מעודף משקל, הריון, סכרת או גורמים אחרים, לעתים זרימת הדם תתבצע בצורה הפוכה מה שגורם ללחץ בוורידים ולהצטברות הדם מה שיוצר ורידים.

מדוע מומלץ לבצע טיפול בבעיות ורידים?

אי מתן טיפול להופעה של ורידים עלולה לגרום לבעיה להחמיר, לגרום לכאבים חדים, להתפתחות של דלקת, לתחושת עייפות ולהופעת בצקות. טיפול בבעיות ורידים ניתן לבצע באמצעות מספר שיטות. בכדי למנוע החמרה של התופעה מומלץ לטפל בה באופן יסודי.

שיטות לטיפול

  • העלמת הוריד בשיטת ההקצפה – אנשים רבים הסובלים ממחלות כרוניות מתקשים לעבור ניתוח. במצבים כאלה מעלימים את הוריד ע״י הזרקה של חומר מוקצף אשר חודר ישירות לכלי הדם. החומר גורם לתגובה של כיווץ. הוריד נסתם ולאחר מספר טיפולים נעלם. בשיטה זו, בכדי להעלים את בעיית הורידים נעזרים באולטרה סאונד אשר חושף את הורידים הבולטים וכך ניתן לעקוב אחרי החומר. מדובר במספר טיפולים שאינם דורשים הרדמה, ואחריהם ניתן לחזור לפעילות סדירה. טיפול בבעיות ורידים בשיטה זו נחשב לבטוח ויעיל.
  • ניתוח לייזר – טיפול בבעיות ורידים באמצעות לייזר מטפל בדליות סימפטומטיות (אי ספיקה). את הניתוח מבצעים בהרדמה מקומית ומחדירים מחט לווריד. דרך המחט מגיע לתוך הוריד סיב אופטי, ממנו יוצאת קרן לייזר המחממת את הוריד במטרה לכווץ אותו, מה שבסופו של דבר מוביל להפסקה של זרימת הדם ולהיעלמותו של הוריד תוך מספר שבועות. זמן ההתאוששות מניתוח הלייזר הוא מהיר ולאחר שעה המטופל יכול לחזור לפעילות סדירה.
  • ניתוח גלי רדיו לטיפול בוורידים – בשיטה זו מחדירים מחט באמצעות מכשיר על-קולי. דרך המחט עובר קטטר לתוך הוריד שמייצר גלי RF וגם כאן, צורבים את הוריד פנימה. הוריד עובר תהליך ונספג. בשיטה זו הרקמות שמסביב לווריד אינן נפגעות, התהליך הוא קצר באופן יחסי וההתאוששות היא מהירה. לסיכום, טיפול בבעיות ורידים הוא דבר נפוץ ומומלץ בקרב אנשים הסובלים מהתופעה.