טיפול בורידים בולטים באמצעות קיטור

קיימות שיטות רבות לטיפול בורידים בולטים. אחת מהשיטות החדישות כיום הוא טיפול באמצעות קיטור. באמצעות החדרת אדים לוריד אנו בעצם גורמים לקריסת דפנות כלי דם ולהעלמת וריד בולט.

טיפול בורידים בולטים באמצעות קיטור מתאים למטופלים בעלי ורידים מפותלים ורחבים. במקרים מהסוג הזה טיפולים אחרים כגון גלי רדיו או לייזר פחות מתאימים. טיפול בקיטור מונע את הצורך בניתוח ואחוזי ההצלחה שלו גבוהים מאוד.

טיפול בורידים בולטים באמצעות קיטור

טיפול בורידים באמצעות קיטור

טיפול בורידים בולטים באמצעות קיטור – כיצד מתבצע הטיפול?

במהלך טיפול בורידים בולטים באמצעות קיטור המטופל מקבל הרדמה מקומית. לאחר מכן, מוחדרת מחט זעירה לתוך הוריד הפגוע. דרך צינורית המחט מוחדרים מים מזוקקים בטמפרטורה גבוהה במיוחד. אדי המים שוטפים את הדם הנמצא בוריד וסותמים אותו. בחלוף הזמן, הוריד נסתם לגמרי ונעלם.
שיטת הטיפול בורידים בולטים באמצעות אדי קיטור מתאימה לכל סוגי הורידים, הן עבור ורידים קטנים וזעירים והן עבור ורידים רחבים ומפותלים. לאחר הניתוח, רוב המטופלים לא יחושו בכאב, למעט תחושת צריבה קלה באזורי הורידים הפגועים.

מתאימה במיוחד למטופלים שעברו בעבר ניתוח. מאחר ואין לאן להחדיר את סיב הלייזר או סיב גלי הרדיו. השיטה מתאימה גם למטופלים שלהם ורידים מאוד מסולסלים ומפותלים שאינם מאפשרים העברה של סיב לייזר או גלי רדיו.

ההחלמה מן הניתוח

ההחלמה מטיפול בורידים בולטים באמצעות אדי הקיטור הינה מהירה כיוון שהניתוח לא כולל חתכים בעור או קריעה מכוונת של הוריד. בנוסף – הטיפול באמצעות קיטור לא מותיר צלקות וכתמי פיגמנטציה על עור המטופל. לאחר סיום הטיפול, המטופל כמעט ולא חש בכאב, ויכול לעמוד על רגליו ולהשתחרר לביתו ולהמשיך רגיל בשגרת היום יום שלו.

מומחי כלי דם ורופאי עור ממליצים על גריבת גרב אלסטית למשך תקופה של כ- 14 יום לאחר סיום הטיפול.
לסיכום, טיפול בורידים בולטים על ידי טכנולוגיית קיטור חדשנית הינו טיפול מועיל להעלמת הורידים ונחשב לטיפול חדיש ומתקדם עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד המאפשר למטופל לחזור לפעילות רגילה זמן קצר לאחר סיומו. החיסרון בטיפול שמדובר בטיפול מעט יותר מכאיב ולכן יש צורך בטשטוש מקומי ע"י המרדים.