טיפול בורידים בולטים באמצעות קצף

טיפול בורידים באמצעות קצף – שיטה יעילה להעלמת ורידים גדולים וקטנים, ישרים ומפותלים

ורידים בולטים הינה תופעה נפוצה אצל נשים שעלולה להסב עוגמת נפש רבה הן מבחינה רפואית והן מבחינה אסתטית. קיימים טיפולים שונים לדליות הרגליים, אחד הטיפולים העתיקים ביותר הוא טיפול בורידים בולטים באמצעות תרופה (מעין דטרגנט המוכר כבר כמאה שנים). הטיפול שודרג משמעותית בשנת 1995 כאשר התרופה הוזרקה כקצף המוזרק לתוך חלל הוריד. הקצף הסמיך "מסלק" את הדם ומאפשר לתרופה לשהות זמן רב יותר על הדופן הפנימית של הוריד וע"י כך להגדיל את השפעתה.
טיפול בורידים בולטים באמצעות קצף מתאים בעיקר למטופלים הסובלים מורידים בינוניים וקטנים, אך מציקים. במידה ומדובר בורידים גדולים ורחבים, הטיפול בורידים בולטים באמצעות טכנולוגיית קצף  יעיל פחות, ומומלץ לפנות להליך   אחר.

טיפול בורידים בולטים באמצעות קצף

טיפול בורידים בולטים באמצעות קצף

כיצד מתבצע טיפול בורידים בולטים בקצף?

תחת הנחיית אולטרסאונד (דופלקס), מומחה לכלי דם יכול לאתר את הורידים הפגועים בגוף המטופל. המנתח מחדיר מחט אל הוריד ומזריק קצף המכווץ את הווריד ומפסיק את זרימת הדם דרכו. כתוצאה מפעולה זו, הוריד מפסיק לפעול ולאחר מספר שבועות – נעלם לגמרי.

טיפול בורידים בולטים בקצף נחשב לטיפול יעיל, ניתן לחזרה ובטוח. יתרונו שניתן לביצוע במרפאה ואיננו דורש חדר ניתוח ו/או ציוד מיוחד. חסרונו ישנה פיגמנטציה מעל לורידים שטופלו שברובה נעלמת לאיטה ומדובר בטיפול ארוך יחסית לטיפולי לייזר, גלי רדיו או קיטור. להצלחת הטיפול יש תנאי אחד והוא – ההתמדה בטיפול. התהליך מחייב כשלוש או ארבע פעמים עד להעלמות מוחלטת של הוריד.

טיפול באמצעות הזרקת קצף לוריד הוא שיטה נפוצה ופופולארית לטיפול בורידים בולטים ברגליים. השיטה יעילה מאוד וגורמת להעלמות הוריד הבולט ללא צורך בניתוח.

החיסרון בטיפול זה שהוא לא מתאים לכל אחד. טיפול באמצעות הזרקות קצף מתאים במיוחד למטופלים הסובלים מורידים שטחיים קטנים ובולטים שלא מסועפים. מטופלים הסובלים מורידים גדולים ובולטים שיטה זו פחות מתאימה. סיכויי הצלחה בטיפול באמצעות הזרקת קצף הוא גבוהה כאשר פונים לקבל את הטיפול בזמן. לרוב המטופלים יספיק טיפול אחד בלבד. ייתכן שבמצבים חמורים יותר יהיה צורך במספר טיפולים נוספים.
לאחר טיפול בהזרקת קצף ניתן לחזור לשגרה אך מומלץ לחבוש גרביים אלסטיות במקום הטיפול. תהליך היעלמות הוריד הבולט הוא תהליך של מספר שבועות על לספיגה מלאה של הוריד.