כירורג כלי דם

מהו מומחה למחלות כלי דם?

כלי הדם הם העורקים והורידים המובילים את הדם מחלקי הגוף השונים אל הלב, ומהלב בחזרה לשאר איברי הגוף. מחלות כלי דם יכולות לנבוע מחסימה או הרחבה חולנית של העורקים. ומחלות ורידים הבעיה בדרך כלל פגיעה בשסתומים.
מומחה למחלות כלי דם נקרא גם כירורג כלי דם או מנתח כלי דם. אדם זה הינו רופא המוסמך לבדוק את מערכות כלי הדם השונות. לאחר בדיקה מקיפה של מומחה למחלות כלי דם ניתן יהיה להחליט על סוג הטיפול המתאים למטופל – טיפול הכולל הליך כירורגי או טיפול שאינו כולל הליך כירורגי (טיפול שמרני).

כירורג כלי דם

כירורג כלי דם

מומחה למחלות כלי דם – מאתר בעיות בזמן אמת

מחלות כלי הדם השונות, ניתנות לטיפול בתנאי שהן מטופלות בזמן. מטופל שדוחה את הטיפול במחלה, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למערכות הגוף השונות. מומחה למחלות כלי דם באזור העורקים, יבחן את תפקודם באמצעות דימות CTA או דופלר. באמצעות מכשירים אלו ניתן לאתר חסימות בעורקים. חסימות בעורקים עלולות לגרום לנזקים לאיברים שונים. דם שאינו עובר למוח או לגפיים עלול לגרום לשיתוק ואף לאירוע מוחי. במקרים של חסימות בעורקים בגוף, על ידי אבחון ניתן לאתר את מקום החסימה ולפתוח אותה באמצעות צנטור או לבצע ניתוח מעקפים.
מחלות כלי הדם בורידים, נגרמות לרוב בגלל פגיעה בשסתומים ולכן מצטבר דם בורידים עם עלייה של לחץ דם מקומי באזורים אלו. כתוצאה מהלחץ המוגבר הורידים נוטים לבלוט ואף להתפתל לעתים. מומחה למחלות בכלי הדם יכול לפתור בקלות בעיות ורידים בולטים באמצעות שיטות טיפול חדשניות.

מאילו סימנים סובלים אנשים עם בעיות בכלי הדם?

אנשים עם סתימות בכלי הדם ההיקפיים באזור הרגליים, סובלים מהפרעה בזרימת הדם לרגל. הדבר יכול להתבטא בקשיים בהליכה ממושכת או בריצה. אנשים הסובלים מהיצרות בעורקי התרדמה יכולים לקבל אירוע מוחי (עורק קרוטיס). במחלת כלי הדם הנפוצה הנקראת "טרשת עורקים". העורקים נחסמים על ידי רבדים הכוללים כולסטרול וסידן. יש צורך לפתוח את העורק החסום במהירות באמצעות ניתוח, על מנת לאפשר זרימת דם נאותה לכל אזורי הגוף.
אנשים הסובלים מבעיות בכלי הדם הוורידיים, נוטים לפתח ורידים בולטים באזור הרגליים, תופעה שגורמת להרגשה של חום מקומי ברגל, גירוד, נפיחות וקושי בעת עמידה ממושכת.

לסיכום, אדם המתמחה במחלות כלי דם מאתר את המחלה בזמן אמת, ויכול לסייע רבות לריפויה.